Pet najčešćih grešaka tokom selidbe i kako iz izbeći - Toro Box
Pet najčešćih grešaka tokom selidbe i kako iz izbeći

Pet najčešćih grešaka tokom selidbe i kako iz izbeći

Selidba je stresan posao koji zahteva dobru pripremu i organizaciju da bi se sprovela bez ikakvih problema. 

Na žalost, mnogi nisu upućeni kako izbeći najčešće greške, a postaju ih svesni tek onda kada se dogode. Tada su stvari najčešće uništene, a selidba znatno komplikovanija pa je najbolje na vreme isplanirati sve detalje i eliminisati moguće probleme.

1. Greška: Nedostatak adekvatnog planiranja

Prva greška nastaje kada se u selidbu uđe bez ikakvog planiranja ili bez dovoljno dobro razrađenog plana. 

To je uvod u haotično pakovanje, greške u organizaciji i zaboravljanje važnih zadataka. Što je seljenje obimnije, to su i greške veće, a ispravljanje dovodi do gubitka vremena, novca i puno stresa koji će sigurno da usledi.

Kako izbeći:

Da bi se izbegla greška nedovoljnog planiranja potrebno je barem mesec dana ranije započeti sa aktivnom razradom plana koji mora da obuhvati:

  • Spisak radova,
  • Redosled radova,
  • Potrebne stvari za pakovanje,
  • Osiguranje prevoza za selidbu

Sa dovoljno detaljnim planom se obuhvata sve, a sa dovoljno vremena sve će se na spiskove dodati i ništa neće biti zaboravljeno.

Uvek je dobro konsultovati profesionalce ili ljude koji su obavljali poslove selidbi i tako dobiti predloge i preporuke iz „prve ruke“, kao smer ka kasnijem izvođenju posla.

2. Greška: Neadekvatno pakovanje i obeležavanje kutija

Kada se približi sam dan selidbe kreće prvo pakovanje i zaštita svih stvari koje treba preneti. To je komplikovan proces u kojem se često dešavaju greške pa je jako važno uočiti ih na vreme i izbeći kada god je to moguće.

Već u prvom koraku bi trebalo pronaći različit materijal za pakovanje, a to znači kutije različite nosivosti, zaštitni papir, zaštitnu foliju, puno klasičnog papira, kartona, najlona…

Veliki problem nastaje kada se tokom pakovanja ne raspolaže sa adekvatnom zaštitom jer je to jedini način da se spreči oštećenje i olakša prenos svih stvari.

Pored nepravilnog pakovanja, i nepravilno obeležavanje kutija je takođe vrlo veliki problem jer se tako olakšava raspakivanje, ali i sigurnije transportovanje jer je jasno šta se u njima prenosi i na koji način se tretira.

Kako izbeći:

Potrebno je da na raspolaganju bude dosta kutija, papira, lepljivih traka i zaštite koja služi za pakovanje svega što se nosi tokom selidbe, bilo da su to lomljive stvari, krupan nameštaj ili sitnice.Potrebno je takođe nabaviti i raznobojne flomastere i nalepnice koje će se koristiti za obeležavanje, jasne boje sa krupnim fontom da bi sve napisano i bilo uočljivo.

3. Greška: Zaboravljanje na promenu adrese i druge administrativne obaveze

Selidba znači i obavezu odjavljivanja sa jedne adrese i prijavu na drugoj jer to podrazumeva i puno problema oko dostavljanja računa i pošte.

Mnogi čak i ne primete problem dok se neko ne javi sa stare lokacije pa je važno na vreme rešiti problem i regulisati pitanje prijave na adresu.

Kako izbeći:

Ne treba čekati dan selidbe za regulisanje promene adrese i to se može uraditi  danima ili sedmicama ranije ako je nova lokacija dostupna. Potrebno je samo na novoj lokaciji uzimati poštu i pre preseljenja pa do zastoja neće doci.

Potrebno je adresu promeniti u policiji, ali i u pošti, banci i na svim dokumentima i karticama koje institucije mogu dovesti u zabludu. Pošto je za to potrebno vreme, kako za podnošenje zahteva, tako i za potvrđivanje od strane institucija, ovaj korak se mora uraditi pravovremeno i bez odlaganje.

4. Greška: Potcenjivanje količine stvari koje se sele i vremena koje je potrebno za selidbu

Iako se čini da posao nije previše obiman, u realnosti to izgleda drugačije. Pakovanje i selidba podrazumeva dosta posla, slaganja, sortiranja, zaštite i obeležavanja. 

Pri tome se mora voditi računa i oko odlaganja stvari tokom selidbe, onoga što bi se zadržalo i odnelo u magacin jer nije uvek lako uskladiti transport i prenos svih stvari isti dan i istovremeno.

Kako izbeći:

U prvom koraku je važno proceniti koliko ranije treba započeti sa pakovanjem predmeta i za to treba odvojiti minimum nekoliko dana.

Za to vreme, zapakovane i obezbeđene stvari mogu da sačekaju u mini skladištu koje se iznajmljuje, a na isti način se mogu i čuvati predmeti koji vam nisu potrebni u novom prostoru, ali nisu ni za bacanje.

Vrlo često, profesionalna skladišta pružaju i uslugu prevoza, prenosa, ali i pomoći oko pakovanja, pa ako dođe do problema i posao bude previše obiman, mogu se unajmiti stručni radnici koji će pomoći u izvođenju svih aktivnosti, mnogo brže i efikasnije nego osobe bez iskustva.

5. Greška: Nepravilno rukovanje lomljivim i vrednim predmetima

Tokom pakovanja i selidbe posebno je važno izbeći oštećenje predmeta koji su lako lomljivi. 

Osim problema u pakovanju, oni se oštete i tokom prenosa, nestručnim pakovanjem u prevoz i nošenjem na odredište. Što je najgore, tek kada se kutije raspakuju postane jasno šta se dogodilo pa je trud bio uzaludan, a uništenje potpuno

Kako izbeći:

Ceo problem se može izbeći na dva načina. Prvi korak je da se koriste različite vrste zaštite i tako dodatno osiguraju predmeti koji se transportuju. Kutije, karton, folije, papir, stiropor…su samo neki od načina da čak i najosetljiviji predmeti bezbedno pređu dug put.

Nekada je reč o sentimentalno vrednim predmetima, a nekada je to realno vredna imovina kao što su slike, knjige, predmeti od porcelana, keramike…pa je zaštita zaista neophodna.

Osim pakovanja, važno je i kutije označiti da su lomljive stvari u njima. To se radi na više načina:

  • Flomasteri se sortiraju i svaka boja nešto znači (crveno je lomljivo, žuto su teške kutije, plavo stvari koje su tekstilne…)
  • Dodatne nalepnice u bojama mogu pomoći ne samo da se jasno vidi koji predmeti su lomljivi, već i u koju prostoriju se unose što će nosačima olakšati posao.

Pakovanja se obeležavaju krupnim slovima, označenim na više mesta i sa vidljivim bojama pa će radnici bezbedno preneti sve predmete i još bezbednije ih spakovati u prevoz gde je imovina i najranjivija.

Izvođenjem svih koraka i praćenjem uputstava dolazi se do najlakše selidbe koja ne samo da će se uraditi brzo i efikasno, već i bez oštećenja stvari koje se prenose.

Sve započinje sa planom, a onda i sa postepenim pravilnim pakovanjem i obeležavanjem sortiranih kutija. Uvek je moguće pozvati profesionalna skladišta u pomoć koja ne samo da čuvaju stvari, već ih nose i prevoze što je još jedan način da se reši pitanje seljenja.

Na kraju, ali jako važno je i promena adrese i onda ste i zvanično završili važno pitanje i proceduru bezbednog prenosa imovine sa jedne lokacije na drugu.

Call Now Button